Hem arribat a l'últim cicle de primària i estem il·lusionats amb el món que s'obre davant nostre.







Gaudiu amb nosoltres de les nostres activitats, opinions i sentiments.















dimarts, 24 de març del 2015

EL PROJECTE DE 6è: L’ESPAI


Treballar per projectes és tot un luxe per l’aprenentatge competencial. Ens hem de preparar per a la vida i “aprendre a aprendre” ha de ser un objectiu per a tota ella. Precisament, aquest objectiu és un dels que marquen el treball que us volem exposar.
Després de fer una votació vam escollir el tema per investigar:”l’espai” com a sinònim de l’univers.
Vam fer el “què sabem” i el “què volem saber” i una vegada vam tenir totes les preguntes què volíem investigar es van  proposar els primers treballs.
Per grups de quatre o cinc s’elabora un Power Point amb les investigacions. Es preparara l’exposició oral seguint les pautes donades. La forma del text presentat és  el text expositiu. Cada nen o nena es dedica a cercar la informació per a la seva pregunta i a exposar la seva feina. El treball comú del grup  consisteix  en fer una bona introducció del tema definint què és l’espai i col·laborar en els aspectes tècnics de la presentació. També es presenta una cartolina amb un treball molt gràfic de la feina per completar una exposició  al passadís de l’escola i alguna maqueta.




Tot el grup classe fa  la decoració del sostre per representar l’espai.
També treballem el conte de ciència-ficció i cada alumne ha  d’escriure un conte amb les característiques estudiades sobre aquest gènere fantàstic que barreja la ciència i la imaginació. Després escollirem un per publicar-ho al blog del Cicle superior.
Per presentar i centrar el tema  hem visionat diferents vídeos. Una vegada els grups han contestat a totes les seves preguntes, cadascú fa un mapa conceptual amb un resum de tota la informació recollida i per tant totes les coses que hem pogut aprendre.





Des de l’assignatura de matemàtiques treballem les potències de base 10.
Hem vist el vídeo “Potències de 10”, un remake de la pel·lícula 'Powers of ten' de Charles i Ray Eames (1977) amb el primer zoom còsmic de la història on hem vist la importància de les matemàtiques que es consideren el llenguatge de l’univers.
Per últim, hem fet unes activitats per passar xifres  de forma que utilitzem les potències.
També hem estudiat  les constel·lacions principals i  hem complementat  la decoració del nostre passadís, recobrim el sostre de blau marí i enganxant  algunes de les constel·lacions que hem fet  nosaltres mateixos.


Hem  dedicat  una tarda d’ètica i religió a fer unes reflexions sobre l’origen de l’univers. Hem fet una comparació entre l’opinió  de la ciència i de la religió i com a conclusió, hem pensat que hem de tenir la nostra pròpia visió de les coses. Hem de saber ser crítics sempre respectant l’opinió dels altres. Per acabar, cada alumne fa una redacció sobre el que hem tractat.
Des de les altres assignatures també hem fet moltes més activitats,que podreu veure al dossier del projecte, com per exemple, un fanalet amb una constel·lació a plàstica en anglès . Ha estat una feina molt completa, que encara no hem acabat del tot.


Després de les vacances tenim preparada una sortida a la  UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE CATALUNYA Campus Baix Llobregat (Castelldefels) per arrodonir els nostres coneixements,   farem un taller: “Tallers de ciència , un dia  a la Uni”, en l’ambit aero telecom que serà una barreja de dues activitats:

-El llançament de coets a l'espai: pràctica amb coets de vinagre i bicarbonat

-Egg-drop: simulem els sistemes de reentrada a l'atmosfera.
Aquestes activitats estan relacionades amb els estudis d’ Enginyeria d’aeronavegació.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada