Aquest any hem escollit el tema dels videojocs per
al nostre projecte. Nosaltres som la classe dels “Minecraf” un famós videojoc.
Com a conseqüència lògica, a l’hora de
fer l’elecció va sortir aquest tema.
Altres interessos de la nostra classe eren: els ninos, els gats, els videoclips
i el “youtubers”.
Una vegada van tenir el
tema, van plantejar una fitxa amb la
pregunta: Què saps sobre els videojocs? Després una altra per escriure el Què
volem saber? Vam classificar les preguntes en un mapa conceptual per
ordenar-les i repartir-nos la feina per fer la investigació.
Hem planificat cinc grups. Cada grup havia de fer una exposició oral utilitzant l’ordinador i la pissarra digital ( En aquesta part la majoria dels grups ha utilitzat el programa Power Point.
Hem planificat cinc grups. Cada grup havia de fer una exposició oral utilitzant l’ordinador i la pissarra digital ( En aquesta part la majoria dels grups ha utilitzat el programa Power Point.
També havíem de fer
un text expositiu amb el resultat de les nostres investigacions i de les
opinions (Hem fet un mural al passadís per mostrar el nostre projecte.
Vam
pensar fer també, alguna activitat
interessant inventada per cada grup per presentar als companys. Alguns
grups van gravar un vídeo explicant alguna cosa sobre els videojocs, i fins i tot, van representar alguna situació,
fent una mica de teatre. Un altre grup va presentar uns treballs manuals i uns
dibuixos sobre el tema.
El dia 26 de febrer
va venir el Jordi Arnal, un
informàtic, enginyer de videojocs per
donar una xerrada i vam poder completar la nostra investigació. Com una de les
idees clau va ressaltar la importància de saber
treballar en equip. Agraïm molt
la seva ajuda.
Vam visionar a la
classe, vídeos parlant del tema dels
videojocs per poder contrastar les opinions a favor i en contra.
Vam fer unes enquestes i taules de freqüències per
recollir dades i construir gràfiques de barres amb el que treballem
matemàtiques (estadística) d’una manera
pràctica.
També hem preparat
activitats des d’anglès, estudiant el vocabulari relacionat amb el tema. Des
d’educació física, representant videojocs a la seva forma real i esportiva.
També hem repassat els tipus de videojocs en castellà i hem fet un debat. A
música hem treballat com gravar i posar música al nostre projecte de videojoc
fet amb el Scratch.
El nostre projecte també ha
treballat la plàstica de manera general fent la disfressa sobre el nostre
videojoc: Minecraf.
Una vegada hem fet la
majoria de les activitats, hem organitzat una activitat en català:”Vostè jutja”
per treballar la lectura crítica i la capacitat de tenir una opinió pròpia. El
cas tenia relació amb un nen que juga als videojocs diàriament. Hem comprovat
que no és fàcil prendre decisions però que podem fer-ho millor si sabem
escoltar i ens formen una opinió raonada.
Com a objectiu final, també
ens hem proposat treballar “ el Scratch” un programa que fa servir la
programació mitjançant una fórmula fàcil que permet fer animacions i petits
videojocs ( es pot afegir música, aspectes, personatges, escenaris, tot tipus
de moviments, etc..). Es tracta d’endinsar-nos jugant en el món de la
informàtica i les seves infinites possibilitats.
Per últim, hem fet l’avaluació del projecte. Durant
tot el procés es tracta d’anar comprovant les nostres hipòtesis. Hem valorat
molt el treball cooperatiu. Hem donat prioritat a aprendre a treballar en grup
i a saber organitzar la feina. Ens ha resultat molt difícil acceptar les idees
i la manera de treballar dels altres companys però hem evolucionat. Hem
millorat molt en la utilització de l’ordinador i dels programes que fem servir.
Hem reflexionat sobre el que hem après i
sobre el que podem millorar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada