Hem arribat a l'últim cicle de primària i estem il·lusionats amb el món que s'obre davant nostre.







Gaudiu amb nosoltres de les nostres activitats, opinions i sentiments.















dimecres, 16 d’abril del 2014

SEGUIMENT DEL PROJECTE DE 5è: ELS VIDEOJOCS.

Aquest  any hem escollit el tema dels videojocs per al nostre projecte. Nosaltres som la classe dels “Minecraf” un famós videojoc. Com a conseqüència lògica,  a l’hora de fer l’elecció  va sortir aquest tema. Altres interessos de la nostra classe eren: els ninos, els gats, els videoclips i el “youtubers”.
Una vegada van tenir el tema, van  plantejar una fitxa amb la pregunta: Què saps sobre els videojocs? Després una altra per escriure el Què volem saber? Vam classificar les preguntes en un mapa conceptual per ordenar-les i repartir-nos la feina per fer la investigació.

videojocs (1) by mayes32



 Hem planificat cinc grups. Cada grup havia de fer  una exposició oral utilitzant l’ordinador i la pissarra digital ( En aquesta part la majoria dels grups ha utilitzat el programa Power Point. 




També havíem de fer un text expositiu amb el resultat de les nostres investigacions i de les opinions (Hem fet un mural al passadís per mostrar el nostre projecte. 




Vam pensar fer també, alguna activitat  interessant inventada per cada grup per presentar als companys. Alguns grups van gravar un vídeo explicant alguna cosa sobre els videojocs, i  fins i tot, van representar alguna situació, fent una mica de teatre. Un altre grup va presentar uns treballs manuals i uns dibuixos sobre el tema.
El dia 26  de febrer  va venir el  Jordi Arnal, un informàtic,  enginyer de videojocs per donar una xerrada i vam poder completar la nostra investigació. Com una de les idees clau va ressaltar la importància de saber  treballar en equip.  Agraïm molt la seva ajuda.




Vam visionar a la classe,  vídeos parlant del tema dels videojocs per poder contrastar les opinions a favor i en contra.
Vam fer  unes enquestes i taules de freqüències per recollir dades i construir gràfiques de barres amb el que treballem matemàtiques (estadística)  d’una manera pràctica.
També hem preparat activitats des d’anglès, estudiant el vocabulari relacionat amb el tema. Des d’educació física, representant videojocs a la seva forma real i esportiva. També hem repassat els tipus de videojocs en castellà i hem fet un debat. A música hem treballat com gravar i posar música al nostre projecte de videojoc fet amb el Scratch.
El nostre projecte també ha treballat la plàstica de manera general fent la disfressa sobre el nostre videojoc: Minecraf.



Una vegada hem fet la majoria de les activitats, hem organitzat una activitat en català:”Vostè jutja” per treballar la lectura crítica i la capacitat de tenir una opinió pròpia. El cas tenia relació amb un nen que juga als videojocs diàriament. Hem comprovat que no és fàcil prendre decisions però que podem fer-ho millor si sabem escoltar i ens formen una opinió raonada.



Com a objectiu final, també ens hem proposat treballar “ el Scratch” un programa que fa servir la programació mitjançant una fórmula fàcil que permet fer animacions i petits videojocs ( es pot afegir música, aspectes, personatges, escenaris, tot tipus de moviments, etc..). Es tracta d’endinsar-nos jugant en el món de la informàtica i les seves infinites possibilitats.
Per últim, hem fet l’avaluació del projecte. Durant tot el procés es tracta d’anar comprovant les nostres hipòtesis. Hem valorat molt el treball cooperatiu. Hem donat prioritat a aprendre a treballar en grup i a saber organitzar la feina. Ens ha resultat molt difícil acceptar les idees i la manera de treballar dels altres companys però hem evolucionat. Hem millorat molt en la utilització de l’ordinador i dels programes que fem servir.  Hem reflexionat sobre el que hem après i sobre el que podem millorar.   



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada